Громадянин

Суспільний проект учнів Олександрівської ЗШ І-ІІІ ступенів
Мета проекту
§        залучити учнів до активного вивчення місцевої історії та   культурних  надбань рідного краю;
§       стимулювати інтерес та дбайливе  ставлення     до  збереження та    популяризації історико-культурної   спадщини.

Поставлені  завдання:
         Дослідити  історію створення  памятки;
         зібрати інформаційні матеріали для оформлення виставки  за темою проекту;
         підготувати групу екскурсоводів із школярів;
         випустити рекламний буклет;
          надрукувати результати наших досліджень в
   « Сільському віснику».

25 листопада 11008 року Дажбожого за рідновірським календарем (2008 року за християнським) на 87-му році свого земного життя відійшов у Царство Духа Предків видатний філософ і мислитель сучасності Великий Українець Лев Силенко.
В усіх релігіях національних та інтернаціональних звеличується  місце народження Пророка , засновника   тієї   чи   іншої релігії.
І  сповідник РУНВіри, Мирослав Марченко розшукав в Україні місце народження Учителя Лева Силенка і вирішив зі своїми побратимами за традицією всіх релігій відвідати Богоявленське (Олександрівку), де народився Лев Силенко.
          Лев Силенко , взявши до уваги прохання побратимів, благословив, щоб на тому місці де він народився був поставлений пам’ятник-музей Святиня Різдва Лева Силенка.
На весняне рівнодення 22 березня 2004 року в селі Олександрівка  розпочалося будівництво Святині Різдва Лева Силенка.
Розпочинали  будівництво   люди із Львова, Києва, Білої Церкви, Черкас, Хмельницького. Звідусіль з України прибували помічники на будову Музею-Святині. Кожен  вважав за честь вкласти свою працю в будівництво цього історичного пам’ятника.
Архітектором будови є рунтато  Мирослав  Марченко, який перед початком будівництва вислав Леву Силенку  план будови Святині, і  Силенко благословив архітектурний план забудови. Розписував святиню професор Київської академії Крижанівський Віктор.
Музей-Святиня  вийшов скромний , бо не було відповідних коштів і умов для великого будівництва.       Будівництво Святині проводилося руками силенкиян, і на пожертви людей. 
РУНВіра ставить за мету утвердити священну для українців НАЦІОНАЛЬНУ ВІРУ, якою вона була до насильницького скасування язичництва 988 року, і тим самим прищепити віруючим національну гідність, шану і любов до України, її природи, культури, історії, мови. За вченням Силенка, РУНВіра - це "віра в єдиного Господа на ім'я ДАЖБОГ".
Замість слова “Церква” Лев Силенко впровадив слово “Святиня”, яким позначається Дім молитви або ж Сходки вірних РУНВіри. У храмах Дажбожих відсутні ікони чи статуї, бо ж Дажбог є Святим Духом і не має якогось свого образу. “Хіба Святий Дух, Воля, Правда, Любов мають образ, стать?” – запитує Л.Силенко.
Рунвіри вшановують лише образ Батька Оря і Матері Лель. “Наші Родоначальники – Тато Орь і Мати Лель – започаткували Першу епоху Трипільської хліборобської культури і цивілізації, – пише часопис “Самобутня Україна”, – і це було на території України 6500 років тому. Символізуючи це, на образі Мами Лель біля її стіп стоять колоски, а біля Тата Оря стоїть первоплуг. Орь був першим орачем (Орем). Звідси – оріяни, Оріяна”.
Якщо Батько Орь, згідно розуміння рунвірів, є покровителем господарської діяльності українців‚ то первородителька Лель є опікункою Роду, покровителькою дітей і матерів. Стіни в Святинях мають бути ледь жовтими, що нагадує колір українських пшеничних ланів, а стеля – синьою, що символізує колір неба. В “Требнику” Л.Силенка є застереження від наповнення Святині зайвими речами, різним освітленням тощо. Храм має бути таким, щоб увага віруючих присвячувалася роздумам, душевному спокою і засвоєнню почутих від рунтата слів із “Мага Віри”.
Емблемою РУНВіри є тризуб (або трисуття) в обрамленні сонячного проміння. Вона є надто давньою, бо ж її мали ще трипільці, що засвідчують чисельні архелогічні знахідки. “В цій емблемі,– говорить Лев Силенко,– втілений заповіт наших предків, який має немеркнучий зміст: розумними правилами (законами) самовдосконалюй духовну і тілесну силу – і переможеш сили темряви й сам ощасливишся добром”  Трисуття як знамено Дажбоже є обов”язковою належністю Святинь РУНВіри. Воно знаменує Точність, Порядок, Організованість, духовну самодисципліну і Три основи – Яв (матеріальний світ), Нав (духовний світ) і Прав (Правила існування духовного і матеріального світів). В храмах РУНВіри наявні також чаша з дніпровською водою, скринька із трипільською землею, стоять сім колосків і засушені степові квіти (мак, волошки).
Народився Лев Силенко 27 вересня 10921 (1921) року у селі Богоявленське (нині – Олександрівка). Освіту отримав у Кременчуцькому бібліотечному технікумі, пізніше – в університеті міста Гельденберг. Влітку 1941 року військова частина, в якій перебував червоноармієць Лев Силенко, потрапила в оточення і полон. Далі – табір для полонених, втеча. Закінчення Другої світової війни зустрів у концтаборі біля Авгзбурга. У таборі для переселенців Силенко познайомився з членами української громади, з якими, за його власними словами, "мав можливість найвищого інтелектуального спілкування". А потім – Америка, Канада. Гроші заробляв, читаючи лекції, друкуючи статті, книги, створюючи документальні фільми про Україну, Голодомор, комуністичний режим. Вивчаючи світові релігії, об’їздив багато країн (Туреччина, Греція, Іран, Ірак, Індія та інші), є автором англо-українського санскритського словника.Лев Силенко вшанований численними міжнародними нагородами. Його ім’я входить до списку 100 найвидатніших українців світу і увіковічене в багатьох словниках та енциклопедичних виданнях. Кембриджським університетом йому присвоєно титул "Інтелектуал світу".Більшу частину свого життєвого многотрудного шляху, перебуваючи в еміграції, він поклав на жертовник служіння Вітчизні, виборюючи для неї Волю, Духовність, Справедливість. Головна праця його життя лягла в багатогранне й глибоке дослідження шляхів формування українства як народу, його свідомості, від історичних початків до сьогодення – "Мага Віра". Дослідивши історичні корені українства та причинність непростої його долі, Силенко створив Вчення Української Свідомості, українське Богорозуміння – науку РУНВіри (рідної української національної віри) як умови збереження, розвитку і процвітання українського Народу.  12 травня 2008 року Лев Силенко повернувся в Україну, але через несприятливі обставини у вересні цього ж року був змушений виїхати із Рідної Землі.  В останні місяці життя Лев Силенко казав, що хоче, аби його тіло спалили в крематорії, частину праху розвіяли над однією з найвищих круч над Дніпром і на тому місці побудували храм Дажбога. А іншу частину праху - щоб поховали у рідному селі.
25 листопада 2008 року Лев Силенко помер від запалення легенів в Канаді...

"Щоб українець став Людиною з великої літери, він мусить виконувати заповіді РУНВіри", - стверджує Л. Силенко. Цих заповідей сімнадцять:
1. РОЗУМІЙ І ЛЮБИ БОГА ПО-РІДНОМУ.
2. НЕ ПОКЛОНЯЙСЯ'ЧУЖОЗЕМНИМ ПОНЯТТЯМ БОГА.
3. САМОВДОСКОНАЛЮЙ РОЗУМ, ДУШУ І ТІЛО.
4. ВІР У СЕБЕ.
5. ЛЮБИ РОДИЧІВ СВОЇХ.
6. ВИХОВУЙ ДІТЕЙ СВОЇХ У ДУСІ РУНВІРИ.
7. ШАНУЙ ДУХОВНІСТЬ ПРЕДКІВ СВОЇХ.
8. ШАНУЙ СВЯТА РУНВІРИ.
9. НЕ САМОЗАБУВАЙСЯ НА ЧУЖИНІ.
10. ЖИВИ ДЛЯ ДОБРА УКРАЇНИ.
11. НЕ ОБМОВЛЯЙ.
12. БУДЬ ПРАВДИВИМ СВІДКОМ.
13. БОРОНИ СВОЇ СКАРБИ І НЕ ПРИВЛАСНЮЙ ЧУЖІ.
14. НЕ ЛЮБИ ВОРОГІВ НАРОДУ СВОГО, НЕ БУДЬ РАБОМ.
15. НЕ ЛИШАЙ В БІДІ ПРИЯТЕЛЯ СВОГО.
16. НЕ ЗНЕВІРЮЙСЯ.
17. ЛЮБИ ДІТЕЙ СВОГО Й ЧУЖОГО НАРОДУ.
РУНВіра дає нове поняття про "рай" і "пекло", котрі - "в душі людини". Щоб мати рай у своїй Душі, треба,  щодня творити своє буття "ЗА ЗАКОНАМИ ПРАВИЛЬНОГО ЖИТТЯ", їх сім:
1.      ПРАВИЛЬНЕ МИСЛЕННЯ: ВОЛЯ, МЕТА, ВІДВАГА.
2.      ПРАВИЛЬНЕ БАЖАННЯ: ЛЮБОВ, СПРАВЕДЛИВІСТЬ, ПОСЛІДОВНІСТЬ.
3.      ПРАВИЛЬНЕ ВИКОНАННЯ: ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, ТОЧНІСТЬ, ДИСЦИПЛІНА.
4.      ПРАВИЛЬНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ: ПОВНОЦІННЕ, НЕЗАЛЕЖНЕ, УЗГОДЖЕНЕ "Я".
5.      ПРАВИЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ: ЯКІСНА ЇЖА, НАЦІОНАЛЬНІ СТРАВИ, ОБРЯДОВІСТЬ.
6.      ПРАВИЛЬНА ЛЮБОВ: СПІВПЕРЕЖИВАННЯ І ЖЕРТОВНІСТЬ, НЕНАВИСТЬ І МИЛОСЕРДЯ, ДУШЕВНА КРАСА І ВІРНІСТЬ.
7.      ПРАВИЛЬНА ВІРА: ПРИРОДНЕ II НАРОДЖЕННЯ, БЛАЖЕННЕ РОЗУМІННЯ, ПРАВИЛЬНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ.

РУНВіра вчить, що лише народ, який має свою національну віру, вільно утверджує свій спосіб життя, свої моральні цінності, святині обряди і традиції.
Маючи рідну віру народ не підпорядковує себе іноземним релігійним авторитетам, догмам, канонам, ритуалам. Для кожного народу його рідна національна релігія є найкращою, бо багато добрих матерів на світі, але РІДНА МАТИ - НАЙКРАЩА.
РУНВіра шанує інші релігії, їх багато, твердить РУНВіра, бо "багато неоднакових розумінь Бога. Є релігії інтернаціональні (буддизм, християнство, мусульманство), а є народи, які мають свої національні релігії (японці, китайці, індуси, та інші)
АЛЕ ВЕЛИКИЙ І ЩАСЛИВИЙ ДО КРАЮ ВІЛЬНИЙ І МУДРИЙ ТОЙ НАРОД, ЩО МАЄ СВОЮ РІДНУ НАЦІОНАЛЬНУ ВІРУ. ТАКИМ МАЄ СТАТИ ВЕЛИКИЙ УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД".
Рідна Віра – це тайни народу,
Що живе на границях світів,
Рідна Віра – це скарби Свободи,
Велич слави Трипільських орлів.
         Рідна Віра – це ті ритуали,
         Що вели Україну к борні
         За правічні святі ідеали –
         Огнищанські Дажбожі вогні.
Рідна Віра жила у билинах,
У сумних, світло щасних хвилинах,
У багатих і бідних хатах.
         Рідна Віра – свобідне говіння,
         Культ свободи і Дух Праотців;
         Непокора свята і терпіння
         Степових Українських орлів.



Комментариев нет:

Отправить комментарий